0800-31-0700 для нових абонентів
0800-31-0800 технічна підтримка

Як правильно спілкуватися з ChatGPT, щоб створювати релевантний контент

Головна /

Блог

/

Як правильно спілкуватися з ChatGPT, щоб створювати релевантний контент

Як правильно спілкуватися з ChatGPT, щоб створювати релевантний контент

02.05.2023

Iнтернет

17209

Презентація наприкінці 2022 року технології ChatGPT, яка працює на базі штучного інтелекту (ШІ), наробила неабиякого галасу в усьому світі. А з виходом в лютому 2023 року цього просунутого інструменту у відкритий доступ в Україні інтерес до нього з боку потенційних користувачів ще більше посилився. І не дивно, адже такий безкоштовний асистент у вигляді чат-боту може допомогти скласти контент-план, підготувати сценарій до рілсу, написати пост для соцмереж та виконати багато інших завдань набагато швидше за людину.

Особливістю ChatGPT, як і будь-яких нейромереж, є те, що сервіс постійно навчається. Тож формування ним всіх наступних відповідей відбувається з урахуванням попередньо наданих. І тут важливо зазначити: щоб відповіді ШІ були якісними, запити з боку постановника завдання також повинні бути якісними. Адже в іншому випадку доводиться стикатися з низкою проблем.

Найрозповсюдженіші проблеми, які виникають при використанні ChatGPT

  • Відповідь нерелевантна.

    Причина — в нерозумінні сервісом запиту користувача або розумінні його не в тому значенні, яке малося на увазі.

  • Надані в запиті інструкції не дотримані.

    Таке трапляється, коли формулювання постановника завдання розмиті або не відповідають загальній тематиці діалогу.

  • Відповідь занадто загальна та неінформативна.

    Як правило, це відбувається через те, що ChatGPT не отримав детальних вказівок для виконання завдання або отримав занадто широкий запит.

  • Відповіді повторювані та незв’язні між собою.

    При звертанні до чат-боту з різними запитаннями, але в одному контексті, він кожного разу може видавати одну й ту саму відповідь або видавати не пов'язані між собою відповіді. Скоріш за все, сервісу бракує відповідної інформації з конкретної теми.

Якщо Ви хочете використовувати інноваційний інструмент у своїй роботі або для особистих потреб максимально ефективно, не полінуйтеся ознайомитися з основними правилами поводження з ним.

10 основних рекомендацій по роботі з ChatGPT

  1. Визначте аудиторію.

    Потрібно чітко розуміти, на яку аудиторію має бути орієнтований текст, створений на основі згенерованої чат-ботом інформації. Значення мають вік, стать, професійні інтереси та інші вподобання тощо. Бо від цього залежить, чи буде матеріал легко сприйнятий читачем та чи буде він корисним для них.

  2. Визначте роль ChatGPT.

    Відповідно до першого пункту і треба просити написати ChatGPT текст: наприклад, як вчитель молодших класів, автор наукових робіт, лікар, маркетолог або ін. Також доречно вказати бажаний стиль: художній, науковий, розмовний або будь-який інший. Якщо текст буде написаний мовою, важкою для сприйняття саме Вашою категорією читачів, то поставленої мети Ви не досягнете.

  3. Звертайтеся англійською.

    У цьому випадку Ви отримаєте найкращий результат, оскільки словниковий запас української у ChatGPT поки що небагатий. А якщо Ви не знаєте англійської, можете скористатися Google Перекладачем як для перекладу свого запиту, так і для перекладу отриманої відповіді.

  4. Чітко та лаконічно формулюйте запит.

    Двозначне формулювання або занадто широкий запит можуть спрямувати розмову не в тому напряму. Щоб отримати належну відповідь, питання повинно бути однозначно зрозумілим та чітким. Наприклад, замість того щоб спитати “Що ти знаєш про нормалізацію сну?” краще поцікавитись “Які продукти слід додати до свого раціону, щоб краще спати?”


  5. Задавайте прийнятний формат відповіді.

    Звертаючись до сервісу, доцільно відразу прописувати прийнятний для Вас формат відповіді. Наприклад, “Розбий текст на абзаци довжиною 3-5 речень”, “Оформи результат у вигляді списку” тощо.

  6. Встановіть обмеження.

    Ставлячи завдання чат-боту, одразу зазначте достатній для Вас обсяг матеріалу (наприклад, 2000 знаків), пропишіть небажані елементи або дайте знати, чи доречний гумор у тексті.

  7. Використовуйте ключові слова.

    Щоб акцентувати увагу на речах, які Вам важливі, у підказках (так званих “prompt”) бажано використовувати тематичні ключові слова. Їхня присутність у конструкції зможе задати сервісу правильний вектор для пошуку інформації.

  8. Уникайте використання специфічного лексикону.

    Жаргони, сленг, складні технічні терміни та інша спеціалізована лексика можуть бути незрозумілими сервісу, тому без нагальної потреби їх краще не використовувати. Інша справа, якщо цього вимагає контекст досліджуваного Вами питання. Але тоді варто спочатку з'ясувати, чи має ChatGPT належне уявлення про нього.

  9. Створюйте окремі діалоги під різні теми.

    Важливо дотримуватись однієї теми в межах одного діалогу, адже на історії кожної розмови й відбувається навчання ШІ. Тому за потреби отримати інформацію з іншої теми потрібно перейти до нової розмови.

  10. Будьте ввічливими.

    Незважаючи на те, що ChatGPT не жива істота, проявляйте повагу при спілкуванні з сервісом. Використовуйте такі слова подяки, як “Будь ласка”, “Дякую” тощо для створення приємної атмосфери.

Загалом користуватися ChatGPT не так вже й складно, як може здатися на перший погляд. Якщо слідувати переліченим порадам, Ваш власний помічник зможе швидко та безкоштовно генерувати коректні результати. А це підвищить продуктивність роботи та зробить Вас більш конкурентоспроможним у своїй сфері діяльності. Спробуйте та переконайтеся в цьому!

Коментарі

1

DM

06.06.2023

Будьте вежливы с ИИ и возможно в будующем он вас пощадит :D

Еще комментарии