Помилка
Помилка
Помилка
Підписка оформлена
Заявка успішно відправлена
Помилка
Повідомлення відправлено
Помилка
За Вашою адресою є покриття «Макснет»
Заявка успішно відправлена
Покриття відсутнє
Помилка
Відгук успішно відправлено
Помилка
Відгук успішно відправлено
Помилка
Запит успішно відправлено
Помилка
Резюме успішно відправлено
Заявку на перенесення домену успішно відправлено
Помилка
22.01.2021
Iнтернет
32136
Чи стикалися з ситуаціями, коли затягується завантаження файлів, зависає відео чи перевірка швидкості показує зовсім не те, що вказано в тарифі? Ми знаємо, що незлим тихим словом у таких випадках ви згадуєте свого провайдера. Але ж найчастіше винен зовсім не він. Розберімося, у чому причини невідповідності швидкості, і поговоримо про способи усунення цієї проблеми.
Вибираючи тариф «до 100 Мбіт/с», деякі користувачі очікують, що за 10 секунд зможуть завантажити гігабайт інформації. Це неможливо з кількох причин:
Абоненту надається канал, ширина якого відповідає швидкості тарифного плану. А кількість Мбіт/с, які до нього дійдуть, визначається обладнанням на приймальній стороні.
Як працює мережа Інтернет
Рівень 1: Квартира
За організацію домашньої мережі відповідає маршрутизатор або, як ми звикли його називати, роутер. До нього можна підключатися проводом або Wi-Fi.
Існують два частотні діапазони, в яких може працювати бездротова мережа: 2,4 ГГц та 5 ГГц. Перший діапазон підтримується всіма пристроями, канали на цих частотах зазвичай зайняті. 5 ГГц забезпечує більшу швидкість, але не підтримується застарілими пристроями. Чим більше мереж ви бачите, відкриваючи список доступних, тим більша ймовірність того, що канали перевантажені, й швидкість вашого Wi-Fi не виправдає очікувань.
Рівень 2: Будинок
Наступний рівень мережі — комутатор провайдера в під'їзді. До нього підключаються ваші та
сусідські комп'ютери та роутери. Якщо комутатор знаходиться на відстані 90 і більше метрів
від Вашого пристрою, на швидкість вплине не тільки службовий трафік, але й згасання.
Рівень 3: Провайдер
Далі сигнал від усіх абонентів сходиться на стороні провайдера. Зазвичай, це невеликі центри обробки даних (у «Макснет» свій власний дата-центр). Там працює мережеве обладнання, до якого крім основних підведено резервні лінії зв'язку та живлення. Якщо відбуваються збої, система швидко перемикається на запасні канали.
Рівень 4: IXP
Наступний ступінь — точки обміну трафіком. Це великі мережеві інфраструктури з обладнанням у різних містах та країнах. Їхнє завдання — забезпечити обмін трафіком між учасниками, які своєю чергою володіють незалежними мережами. Компанія «Макснет» — учасник таких точок обміну трафіком: DTEL-IX, UA-IX, DATA-IX, KH-IX, Giganet. Це дозволяє нашим абонентам підключатися до українських та закордонних серверів, не відчуваючи затримок.
Корисна інформація про домашній Wi-Fi
Сьогодні поширені 3 стандарти роботи бездротових мереж:
• 802.11g (максимальна швидкість — 54 Мбіт/с, реальна — 20 Мбіт/с);
• 802.11n (максимум — 150 Мбіт/с на частоті 2,4 ГГц, 600 Мбіт/с — на 5 ГГц при 4-х антенах; реальна - 70 Мбіт/с);
• 802.11ac (лише 5 ГГц) (максимум — до 6,77 Гбіт/с (8 антен); реальна — 300-500 Мбіт/с).
Ми рекомендуємо вибирати менш завантажений канал і ознайомитися з характеристиками роутера та обладнання, що підключається, щоб виставити єдиний режим роботи. За замовчуванням у налаштуваннях роутера виставлено змішаний режим (11bgn) для максимальної сумісності зі старими та новими пристроями. Добре це чи погано?
Приклад: ваш роутер, ноутбук та смартфон підтримують 11n, підключено тариф 100 Мбіт/с, фактична швидкість близька до заявленої. У гості приходить знайомий із телефоном-динозавром, який підтримує лише 11g. Він підключається до мережі та ваш роутер переходить на 11g, швидкість для всіх користувачів падає до 20 Мбіт/с.
Різниця заявленої та фактичної швидкості
Зі збільшенням навантаження на мережу у вечірній час знижується швидкість, незалежно від того, дротовим чи бездротовим з'єднанням ви користуєтеся.
Для прямого підключення це відхилення незначне чи зовсім відсутнє. Загалом різниця між заявленою та фактичною швидкістю зумовлена виключно службовим трафіком та особливостями роботи обладнання на приймальній стороні.
З Wi-Fi справи складніші. Основна причина невідповідності — велика кількість бездротових мереж, що заважають роботі одна одної. Також може вплинути неправильний стандарт, на якому працює роутер. Збільшення числа підключених до одного роутера користувачів також спричинить зниження швидкості. Дуже важливим є розташування роутера, наявність між ним і приймальним пристроєм бетонних стін з металевими перегородками, дзеркал та інших поверхонь, які можуть зашкодити проходженню сигналу.
Докладніше про причини зниження швидкості бездротової мережі, незалежні від типу з'єднання та часу доби, нижче.
Причини зниження швидкості у бездротових мережах
1. Як видно, найчастіше винуватцем стає величезна кількість бездротових мереж у багатоквартирних будинках. Потужні антени роутерів з коефіцієнтами посилення, викрученими на максимум, заважають одна одній. Коли на будь-якому каналі мовлять надто багато мереж, це знижує швидкість і стає важко підібрати вільний канал для свого роутера. Виглядає це приблизно так:
Wi-Fi Analyzer для Android / Windows
2. Наступна причина — роутер. Він може не підтримувати потрібну швидкість, мати неправильні налаштування (невідповідний стандарт мовлення/перевантажений канал) або просто стояти у невідповідному місці. Можна не помічати, що до роутера підключено занадто багато девайсів, поки один з них не почне завантажувати файли або робити інші ресурсомісткі дії в інтернеті. Тоді решта користувачів відчують зниження швидкості. Також існує внутрішньомережевий трафік. Багато користувачів підключають до роутера зовнішні накопичувачі та використовують його для завантаження та зберігання мультимедіа. Під час завантаження файлів або їхньої трансляції зростає навантаження на центральний процесор роутера, що суттєво заважає його радіомовленню.
3. Третє місце займає обладнання на приймальній стороні: Wi-Fi адаптер або мережева карта. Зверніть увагу, що вони повинні підтримувати стандарт, на якому мовить роутер. Крім цього, бажано постійно використовувати актуальні драйвери.
4. Далі йдуть програмні проблеми. На вашому комп'ютері може непомітно працювати програмне забезпечення, яке «відкушує» на себе частину ресурсів. Наприклад, якщо ви забули вийти з µTorrent або у фоновому режимі відкрито ігровий сервіс, який завантажує оновлення клієнта. І, звичайно, не забуваємо про віруси.
5. А ще справа може бути у браузері. Про всяк випадок, перевірте ще раз швидкість в іншому.
Сьогоднішні сайти вимагають досить багато ресурсів процесора. Це стає серйозною проблемою для «немолодих» пристроїв. Якщо ви користуєтеся Google Chrome, особливо, коли відкрито багато вкладок, сильно навантажується ОЗУ.
6. Все це посилюють антивірусні програми. Через них проходять пакети, які комп'ютер завантажує з інтернету. На це потрібен час, а швидкість падає ще нижче.
7. До речі, не варто забувати про те, що «гальмує» не ваш комп'ютер, а запитуваний сервер, до якого надсилається запит, перевантажений запитами. Це буде помітно за нерівномірною швидкістю при запуску різних сайтів та сервісів. Наприклад, месенджер працює бездоганно, а онлайн-гра гальмує.
Зазвичай що далі сервер, то вищий пінг (час відповіді сервера на запит). Це справедливо, але слід враховувати, що іноді шлях до сервера пролягає через проміжні точки. Наприклад, буває, що до серверів у Мінську підключення пройде через Амстердам.
8. Також причиною можуть стати інші фактори, такі як морально застарілий комп'ютер в цілому (тоді гальмуватиме не тільки інтернет, а й взагалі все), перевищення допустимої довжини «витої пари», неякісне обтискання кабелю, індивідуальні особливості обладнання, ввімкнений VPN.
Що робити, щоб підвищити швидкість
1. Змініть канал мовлення на менш завантажений («Налаштування бездротового режиму» → «Канал»). Повне відео про те, як це зробити — тут: Відеоінструкція по зміні каналу
2. Перевірте кількість підключених користувачів: «Статистика бездротового режиму» / «Статус» / «Карта мережі» → «Клієнти». Якщо їх більше, ніж потрібно, змініть пароль від Wi-Fi на складніший. (Як це зробити — тут: Як змінити пароль.)
3. Перевірте, в якому режимі працює ваш роутер. («Налаштування бездротового режиму» → «Режим»). Якщо в мережі немає «динозаврів», виберіть «11n/ac».
Якщо ви наш абонент і нічого з вищепереліченого не допомагає, телефонуйте, пишіть в наш чат, ми допоможемо розв'язати проблему.
Оцінити
4.8
Поділитися
Коментарі
0
Еще комментарии