0800-31-0700 для нових абонентів
0800-31-0800 технічна підтримка

404 та інші розповсюджені коди помилок при доступі до веб-ресурсів: як їх зрозуміти та виправити

Головна /

Блог

/

404 та інші розповсюджені коди помилок при доступі до веб-ресурсів: як їх зрозуміти та виправити

404 та інші розповсюджені коди помилок при доступі до веб-ресурсів: як їх зрозуміти та виправити

18.09.2024

Iнтернет

794

У сучасному світі, де Інтернет є невід'ємною частиною нашого повсякденного життя, виникнення помилок при доступі до веб-ресурсів заважає комфортній взаємодії з ними. Давайте розберемо, що означають найрозповсюдженіші типи мережевих помилок, причини їх виникнення та можливі способи виправлення.

Коди стану HTTP: навіщо вони потрібні та як їх подивитися

Код стану HTTP — це тризначне число, з якого починається будь-яка відповідь сервера на запит за протоколом HTTP. Таким чином сервер повідомляє або про факт виконання запиту, або про факт виникнення помилки.

Коди відповідей HTTP діляться на п’ять класів, кожен з яких призначений для конкретних ситуацій:

  • 1хх — інформаційні коди (повідомляють про прогрес виконання запиту);
  • 2хх — коди успішно виконаних запитів (повідомляють, що все працює, як треба);
  • 3хх — коди перенаправлень (повідомляють про переїзд запитуваної сторінки і необхідність виконати ще один запит до нового URL);
  • 4хх — коди клієнтських помилок (повідомляють про помилку на боці користувача, який відправив запит);
  • 5хх — коди серверних помилок (повідомляють про помилку на боці сервера, який обробляв запит).

Щоб подивитися коди відповіді сервера в популярних браузерах, потрібно натиснути комбінацію клавіш:

  • Ctrl + Shift + I — на комп’ютері з ОС Windows або Linux;
  • ⌘ + ⌥ + I — на комп’ютері з ОС macOS.

Далі ми розглянемо найпоширеніші типи помилок клієнта (4хх) та сервера (5хх), причини їх виникнення та способи виправлення.

Найпоширеніші коди клієнтських помилок (4хх)

Всі помилки, які починаються на 4, свідчать про те, що проблема на боці користувача.

400: Bad Request / “Невірний запит”


HTTP 400 означає, що сервер, на якому знаходиться сайт, не може повноцінно зрозуміти та коректно обробити надісланий на нього браузером користувача запит. Такий тип помилки може виникнути, якщо вказаний запит є спотвореним, невірним, зіпсованим чи пошкодженим. Але частіше за все причина полягає в тому, що користувач використав URL-адресу неіснуючого веб-сайту.

Причинами виникнення помилки 400 можуть бути:

  • некоректне посилання на сторінку;
  • використання застарілих файлів cookie;
  • завантаження користувачем занадто великого файлу на сайт;
  • блокування сайту антивірусом або брандмауером;
  • вірус на комп’ютері, який блокує доступ до сайту;
  • проблеми на боці інтернет-провайдера.

Для виправлення помилки 400 можна скористатися наступними способами:

  1. Оновити сторінку.

    В більшості браузерів це можна зробити шляхом натискання клавіші F5. Також може допомогти повторне надсилання запиту, який міг бути пошкодженим.

  2. Перевірити URL-адресу.

    Якщо помилка виникла через невірну URL-адресу, вказану користувачем в адресному рядку, достатньо передивитися та виправити адресу за потреби.

    Якщо в посиланні була допущена одруківка, сайт зазвичай видає помилку 404. Тож варто перевірити правильність написання URL-адреси. Якщо посилання було скопійоване з сайту, спробуйте знайти потрібну сторінку за ключовими словами. Після введення виправленої адреси сайт запрацює.

  3. Виконати пошук сторінки на сайті.

    Невірна адреса може бути вказана безпосередньо в посиланні, за яким здійснюється перехід на веб-сторінку. Якщо така сторінка дійсно існує, доступ до неї можна спробувати отримати через пошукову панель, вказавши частини повної адреси сторінки.

  4. Очистити файли cookie і кеш браузера.

    Якщо cookie на ПК користувача пошкоджені або сильно застаріли, чи браузер кешував пошкоджену веб-сторінку, яку ви намагаєтеся відкрити, може допомогти своєчасне очищення даних кешу і файлів cookie. Зробити це можна не лише вручну, але і за допомогою спеціальних програм (наприклад, Ccleaner).

403: Forbidden / “Заборонено”


HTTP 403 означає, що користувачу заборонений доступ до перегляду вмісту сайту. Це часто трапляється через:

  • неправильно встановлені права доступу до папок і файлів;
  • неправильно встановлений користувач/група для файлів і папок;
  • заборонений доступ у файлі конфігурації веб-сервера;
  • завантажені не в кореневу папку на хостингу файли сайту;
  • невірно вказане ім’я індексного файлу в налаштуваннях;
  • помилку, викликану плагіном або розширенням.

В більшості випадків усунути проблему заборони доступу власними силами вам не вдасться. Але є кілька варіантів, які можна спробувати:

  1. Оновити веб-сторінку.

    Миттєво зробити це в багатьох популярних оглядачах дозволяє натискання клавіші F5.

  2. Перевірити URL-адресу.

    Переконайтеся, що в пошуковому рядку URL-адреса вказана правильно і дійсно вказує на веб-сторінку. Якщо виявили в написанні URL помилку, її потрібно виправити.

  3. Перевірити власні дозволи.

    Деякі сайти обмежують доступ до свого вмісту, надаючи його окремим категоріям користувачів (наприклад, зареєстрованим). Тож ви могли потрапити до числа тих, хто такого доступу просто не має.

404: Not Found / “Не знайдено”


HTTP 404 означає, що сервер не зміг знайти сторінку з такою адресою. Ця помилка є найрозповсюдженішою в мережі і найчастіше трапляється з наступних причин:

  • видалення сторінки або її перенесення на іншу адресу, при цьому старе посилання десь залишилося;
  • введення адреси з помилкою (випадково або спеціально, щоб подивитися дизайн сторінки 404);
  • збій у шаблонній структурі постійних посилань.

Якщо ви стикнулися з помилкою 404, спробувати виправити її можна кількома способами:

  1. Оновити проблемну сторінку.

    В разі призупинення відображення сторінки внаслідок збою допоможе її перезавантаження шляхом натискання клавіші F5.

  2. Переконатися у правильності URL-адреси.

    Якщо в процесі набору URL-адреси була допущена помилка або веб-сторінка містить невірне посилання, після виявлення цього факту введіть правильний URL.

  3. Здійснити пошук потрібної сторінки на сайті.

    Отримана вами URL-адреса могла бути невірною, або помилкове посилання могло бути вказане на веб-сайті, з якого ви перейшли. Якщо сторінка реально існує, спробуйте знайти її за назвою на пошуковій панелі сайту.

Найпоширеніші коди серверних помилок (5xx)

500: Internal Server Error / “Внутрішня помилка сервера”


HTTP 500 означає, що сервер зіткнувся з непередбаченою помилкою під час обробки запиту, тому не зміг виконати його.

Найпростіший спосіб з’ясувати причину виникнення помилки 500 — подивитися у логи сервера. В числі найпоширеніших випадків:

  • помилка в скрипті PHP;
  • проблеми з базою даних;
  • неправильні параметри PHP;
  • неправильні права доступу до папок і файлів;
  • конфлікт сайту з темою або плагіном;
  • відсутній або пошкоджений системний файл CMS сайту;
  • помилка у глобальному конфігураційному файлі веб-сервера;
  • помилка в додатковому конфігураційному файлі веб-сервера .htaccess;
  • посилання в одному з файлів на інший файл, який фактично відсутній на хостингу;
  • скрипт не виконується через занадто низькі значення max_execution_time і memory_limit.

Для виправлення помилки 500 є наступні способи:

  1. Оновити сторінку звернення.

    Для оновлення активної сторінки достатньо натиснути на клавішу F5.

    Важливе застереження! Не намагайтеся перезавантажити веб-сторінку, якщо перед отриманням повідомлення про помилку 500 ви намагалися здійснити онлайн-платіж чи будь-який вид грошового переказу. Адже примусове оновлення сторінки може призвести до надсилання одного платежу двічі.

  2. Звернутися до ресурсу пізніше.

    Оскільки проблеми з сервером можуть носити тимчасовий характер, спробуйте відвідати веб-сторінку після невеликої перерви.

  3. Зв'язатися з адміністрацією сайту.

    Якщо проблема не усунена, спробуйте зв’язатися зі службою підтримки веб-сайту та повідомити їм про виникнення неполадок.

502: Bad Gateway / “Помилка шлюзу”


HTTP 502 означає, що сервер веб-сайту, який ви відвідали, намагався отримати деяку інформацію з іншого сервера, але отримав невірну відповідь. Серед можливих причин:

  • сервер перевантажений або виникли неполадки з мережею між двома серверами;
  • неправильні налаштування брандмауера або помилка кодування;
  • проблеми на користувацькому ПК або мережевому обладнанні.

Щоб виправити помилку 502, варто спробувати наступні кроки:

  1. Оновити сторінку.

    Після відображення повідомлення про помилку 502 спробуйте швидко перезавантажити сторінку, натиснувши клавішу F5.

  2. Перевірити доступність сайту для інших користувачів.

    Для цього відвідайте сайт перевірки стану віддалених ресурсів (IsItDownRightNow або DownforEveryoneorJustMe) та подивіться, чи мають інші користувачі труднощі з доступом до конкретного ресурсу, чи проблеми виникають тільки локально на вашому пристрої.

  3. Отримати доступ до веб-сайту пізніше.

    Проблема с сервером може бути тимчасовою, тому варто спробувати звернутися до сайту через деякий час.

  4. Очистити файли cookie та кеш браузера.

    Якщо ваш веб-браузер кешував застарілі або пошкоджені файли, виконання процедури очищення кешу і файлів cookie допоможе виправити це.

503: Service Unavailable / “Сервіс недоступний”


HTTP 503 означає, що сервер недоступний через перевантаження або проведення на ньому технічних робіт. Причиною перевантаження може бути:

  • DDoS-атака;
  • підвищена активність пошукового робота;
  • велика кількість повільних запитів до бази даних;
  • занадто сильне навантаження серверу скриптом.

Трапляється й таке, що відразу кілька ситуацій спричиняють помилку 503. Щоб її усунути, потрібен доступ на хостинг. Тому, якщо ви просто зайшли на чужій сайт і побачили код помилки 503, в очікуванні її виправлення вам залишається спробувати наступне:

  1. Оновити проблемну сторінку.

    В багатьох популярних веб-браузерах це можна зробити, натиснувши на клавішу F5.

  2. Перевірити працездатність сайту.

    Для цього потрібно перейти на сайт перевірки стану віддалених ресурсів (IsItDownRightNow або DownforEveryoneorJustMe) та оцінити доступність ресурсу для інших користувачів.

  3. Перейти на сайт пізніше.

    Помилка 503 часто виникає через те, що сервер перевантажений запитами і не встигає обробити всі вхідні повідомлення. Спробуйте відвідати веб-сторінку через деякий час.

Розбиратися в основних кодах помилок при доступі до веб-ресурсів важливо не тільки адміністраторам веб-сайтів, але й звичайним користувачам. Знаючи, як правильно інтерпретувати повідомлення про проблеми та які дії виконувати для їхнього усунення, ви забезпечите собі більш стабільний та ефективний доступ до інтернет-майданчиків.

Коментарі

0

Еще комментарии